събота, 14 ноември 2009 г.

Какво мислите за турските предавания по българските телевизии и радиостанции?

Първо искам да кажа, че аз едва ли съм патриот. Едва ли може да се каже , че съм националистка, но едно нещо е със сигурност. А то е , че аз съм силно привързана към моятя родина, имам чуство на принадлежност към нея. Чуствам се горда с националността си и историята ни. Не бих се установила да живея в друга държава по света, освен ако не ми се налага по брой различни причини.
Аз не съм расистка, не съм и човек който обича да мрази. За мен не може никога хората да се поставят под един общ знаменател. Всеки индивид е различен и има както своите плюсове, така и своите минуси без значение на раса, пол, нациноалност и интереси. Във всяко общество има добри и лоши герои ( ако изобщо мога да използам понятието "герой"). Днес живеем в свят на ужким либерални промени. Свят , който се бори срещу агресията и несправедливостта-свят в който доброто трябва да възтържествува. Място на толерантност и ерудиция. За мен това е малко невъзможно , но е една прекрасна идея макар и не напълно осъществима. Винаги се опитвам да гледам от две различни гледни точки на нещата случващи се около мен,за да мога да направя правилна преценка на ситуацията. Да бъда обективна и вярна на мнението си. Затова от едната гледна точка не би трябвало да намирам никакъв проблем в това, че по българските телевизии и радиостанции се излъчват новини и предавания на турси език. В държавата ни живеят " малцинство" турци и е нормално да има такива програми. Но смея да запитам защо тогава няма такива предавания на ромски език ? Ама ромите и те нали са "малцинство" в нашата държава ? Не мисля , че има кой да ми отговори на този въпрос и затова и не питам никой! И се стига до извода , че няма лошо да слушаме турска реч по националната българска телевизия! Но сега от втората гледна точка. На първо място всеки , който изпитва уважение към миналото на България и знае поне малко от близката и далечна наша история не би трябвало да приема , че в нашата политика управляват турски началници и има турски партии, че има предавания на турски език и по селата (да българските села-тези в които трябва най-добре да са се запазили старите традиции и обичаи на България) се говори масова на турски език и има помаци, които не се приемат за българи и изповядват чужда вяра с чужди обичаи. Да бъдем насктина реалисти на каквито всички се правим! Знаем, че в училищата на тези села турски учителки по български език и литература умишлено забулват българските деца! Знаем, че умишлено ги карат в часовете по БЪЛГАРСКИ език да говорат с турска реч . И не според мен това не са пропаганди, според мен това се реални факти с които трабва да се борим. Трябва да се изчистят, да се изтрият! Ако ние самите имахме поне малко уважение и благодарност към великите имена на всички патриоти дали живота си за освобождението на България от Турско робство не трябва да позволяваме да има турски предавания. За сметка на това не само, че ни ги забраняваме , а напротив те се увеличават. По телевизията непрекъснато се въртят турски сериали промиващи мозъците на младото поколение, което и без това няма и бегъл интерес към елементарни неща обогатяващи средната им култура, камо ли към историята ни. Мнозинството от това поколение нямат национално съзнание и памет. Това поколение не чете български автори, на за сметка на това лепи плакати на турски звезди по стените си. Срам! Срам и позор. Българското се изтрива. Аз нямам нищо против турците. Комуникирала съм с такива- и те са хора като всички останали. Продължавам да държа строго на мнението си , че хората не трябва да бъдат поставяни под общ знаменател. Аз съм против българското безразличие, българското невежество, против българсото самапотурчване, против американизацията, против глобализацията. Вобще против цялата тази промиваща помия която се изсипва върху нас, а ние си отваряме гърлата и гълтаме ли гълтаме!

Няма коментари:

Публикуване на коментар